vrijdag 14 mei 2010

WIKI WIKI WIKI

Hé, dat was ook best wel boeiend.

In plaats van al dat heen en weer e-mailen zonder echt tot een resultaat te komen en altijd maar opnieuw te moeten heen en weer e-mailen, om dan uiteindelijk vlug even op te bellen...
Er is blijkbaar een andere manier om vlug met een paar mensen tot een consensus te komen, alleen zie ik nog niet helemaal hoe dit concreet en praktisch in zijn werk gaat...
Privé heb ik daar ook niet zozeer behoefte aan, geef mij maar de telefoon.

Wikipedia ken ik, gebruik ik soms, maar na wat ik nu gelezen en vernomen heb, zou ik precies nog moeite hebben om de informatie die daarop komt helemaal als betrouwbaar te beschouwen (zoals dit van een encyclopedie verwacht wordt), aangezien iedereen er zomaar wijzigingen en veranderingen kan in aanbrengen.
Of heb ik dit verkeerd begrepen en gaat dit niet vanzelf?
Enfin, zelf voel ik mij niet direct geroepen om dit te gaan doen.

Het gebruik van Wiki's in bibliotheken voor boekbesprekingen, cursussen en dergelijke, daar lijkt mij wel wat in te zitten. Het is in elk geval iets waar ik zelf wel gebruik zou hebben willen gemaakt of willen maken. Voor kinderen, jongeren en studenten van alle leeftijden zou dit een meerwaarde kunnen bieden om werkjes te maken en met lotgenoten in contact te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten