zaterdag 22 mei 2010

het kwetteren van de vogels


Twitter, een vorm van microbloggen die me heel sterk doet denken aan het versturen van sms-berichtjes via de gsm.
Essentie hierbij is vertellen waar je mee bezig bent, het nieuws verspreiden, een vorm van roddelen dus. Het is maar hoe je de zaken benoemt.
Het idee van een kroeg waar je bekenden ontmoet schrikt mij heel erg af. Zelf wil ik daar dan ook niet aan meedoen, omdat ik al niet zo'n prater ben die graag op de hoogte is van alles wat er in en rond mijn omgeving gebeurt.
Positief is zeker de korte en gevatte manier waarop je boodschappen kunt overbrengen in een minimum van tijd en zonder veel inspanning.
Op professioneel vlak geeft dit veel mogelijkheden, o.a. mededelingen plaatsen via enkele woorden die verwijzen naar een geplande activiteit en geïnteresseerden doorsturen naar een webpagina met meer informatie hierrond.
Ook in het kader van evenementen en congressen, waar interactie en discussie tussen sprekers en publiek mogelijk wordt gemaakt, lijkt mij dit zeker geen overbodige luxe.

Verder luister ik liever life naar het gekwetter van de vogels, in mijn luie stoel in de tuin, eventjes ver weg van alles wat met computer te maken heeft...

1 opmerking:

  1. Een Vlaamse gaai zou ik nu niet echt met lieflijk kwetteren associëren... :-)
    Wat voor de rest twitteren betreft: ik las het voorbije weekend nog dat het een ideale manier is om je gedachten te ordenen en in een beperkt aantal woorden te zeggen wat je wil zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen