donderdag 3 juni 2010

FACE-BOOK

Wow!

Hier zit wel wat in. Ik had al veel over facebook gehoord, maar stond er toch wat argwanend tegenover. Nu ik het eens goed bekeken heb, is het toch voor mij ook interessant. Al die namen van mensen die ik niet ken of denk niet te kennen en daarnaast nog eens al die namen van mensen die ik vroeger gekend en ontmoet heb... Eén druk op de knop en er is een vernieuwd contact mogelijk, zelfs met mensen aan de andere kant van de oceaan.
Voor de bib zelf zie ik hier ook heel wat leuke mogelijkheden naar ontmoetingen tussen mensen toe. De bib van Vilvoorde, waar ik werk, staat er zelfs op ingeschreven, ik ging dan ook heel even een kijkje nemen. Leuk!



Maar ik blijf toch van mening dat vriendschappen maar echt kunnen onderhouden worden wanneer er regelmatig "life" contact is, met tijd en ruimte voor een gesprek, een wandeling, samen iets gezelligs doen...
En voor mij blijft een bib ook maar een bib zolang mensen er langskomen om zelf boeken te kiezen, ze uit te lenen en ze terug brengen. Er liggen zoveel kansen in de "toevallige" contacten die op die momenten plaatsvinden.
Werken in een bib zonder dit aspect zou voor mij - denk ik - een nachtmerrie zijn.


2 opmerkingen:

  1. Wat ik altijd vreemd vind: niemand heeft in het echte leven zoveel vrienden als op Facebook...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is heel erg waar, maar is dat wel echte vriendschap?

    BeantwoordenVerwijderen