vrijdag 4 juni 2010

LIBRARYTHING


Tof zeg, ik raak toch wat door de microbe gebeten, zeker wat facebook en librarything betreft!
Het enige probleem waarmee ik me hier toch geconfronteerd zie, is het gebrek aan tijd. Want wanneer je je pc voor zo'n zaken opzet, blijf je toch een beetje bezig, tot ergernis van man en peuterdochter die ook graag wat aandacht krijgen... En tot frustratie van mezelf, want dan blijft al de rest even liggen...

Ziehier de toegang tot mijn - beperkte - virtuele boekenkast, ik heb er veel plezier aan beleefd om ze te maken, zo tof dat de boeken kunnen gekoppeld worden aan het Centrale bestand van de Vlacc-catalogus, dit maakt het voor iedereen mogelijk zijn eigen catalograaf te worden, spannend zeg!



De boeken die ik koos zijn misschien niet de meest populaire, maar ik vond de besprekingen toch leuk. Meestal mis ik wat communicatie en feedback rond de verhalen die ik lees, omdat niemand in mijn directe omgeving mijn favoriete genre met mij deelt, dus wat dit betreft zullen ze me op dat librarything nog vaker zien en/of horen...
Natuurlijk blijven er de boeken die door bijna niemand gelezen worden, er is immers zo veel.
Op dat vlak blijf ik in de kou staan, of moet ik als eerste een reactie plaatsen. Uitdagend!

In de bib zelf lijkt zoiets zoals het initiatief "de parelketting" in de bib van Overijssel een heel goed alternatief voor de klassieke leesgroep. Zeker iets om naar de werksituatie mee te nemen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten